ÁSZF

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

Vállalkozó neve: Czinkota-Szűcs Katalin egyéni vállalkozó
Székhely: 2133 Sződliget, Szent István utca 47.
Adószám:59921114-1-33
Telefonszám: +36 30 596 5576
E-mail cím: szkatee@gmail.com

A tárhelyszolgáltató adatai:

Név: Contabo GmbH
Székhely: Aschauer Straße 32a, 81549 Munich, Germany
E-mail cím: info@contabo.com

A Szolgáltató tekintetében, a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódex nem áll rendelkezésre. A Szolgáltató a Pest Vármegyei és Érdi Kereskedelmi és Iparkamara tagja.

2. A Szolgáltató weboldalának címe:

www.kataphoto.hu
www.facebook.com/photokata

3. Fontosabb fogalom meghatározások:

– Távollevők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék, vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak.

– Szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés: az adásvételi szerződéstől eltérő bármely olyan szerződés, amelynek értelmében a vállalkozás a Megrendelő részére szolgáltatást nyújt vagy szolgáltatás nyújtását vállalja, a Megrendelő pedig megfizeti, vagy vállalja, hogy megfizeti a szolgáltatás ellenértékét.

– Szolgáltató: a szolgáltatást nyújtó természetes, illetve jogi személy vagy jogi személyiség nélküli szervezet.

– Megrendelő: a Szolgáltató szolgáltatásait megrendelő és igénybe vevő személy.

– Fogyasztó: az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy.

4. Az Általános Szerződési Feltételek elérhetősége:

A Szolgáltató a hatályos Általános Szerződési Feltételek elnevezésű dokumentumot weboldalán teszi közzé, vagy elektronikus levélben küldi el a Megrendelő részére.

5. Az Általános Szerződési Feltételek tartalma:

Jelen Általános Szerződési Feltételek a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat igénybe vevő Megrendelő jogait és kötelezettségeit, a szerződő felek közötti megállapodás feltételeit tartalmazza. Az Általános Szerződési Feltételek érvényesek a Szolgáltató által nyújtott fényképészeti szolgáltatásra való jelentkezés, időpontfoglalás és a fotózáson való megjelenés, illetve a felvételek utómunkázása és átadása esetén. Ezen feltételek általános szerződési feltételeknek minősülnek, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet rendelkezéseinek megfelelő tájékoztatást, szabályozást tartalmaznak.

A Megrendelő, ha a Szolgáltató szolgáltatásait igénybe kívánja venni, köteles elfogadni a jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseit, melyet elektronikus levélben vagy Messenger üznetben történő visszaigazolással tehet meg. Az Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseinek elfogadása esetén a jelen Általános Szerződési Feltételek szerinti szerződés jön létre a Szolgáltató és a Megrendelő között. Amennyiben a Szolgáltató a szolgáltatási díj megfizetését megelőzően, szabályszerűen közzéteszi, vagy elküldi a Megrendelő részére a jelen Általános Szerződési Feltételek elnevezésű dokumentumot, de a Megrendelő az Általános Szerződési Feltételek elfogadásával kapcsolatban nem küld visszajelzést a Szolgáltató részére, azonban a megrendelést elküldi, az időpontot lefoglalja és/vagy a szolgáltatási díj összegét megfizeti a Szolgáltató részére, úgy kell tekinteni, hogy a Megrendelő az Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseit elfogadta.

6. Az Általános Szerződési Feltételek hatálya:

Jelen Általános Szerződési Feltételek 2025.02.01. napján lép hatályba, ez megegyezik az Általános Szerződési Feltételek weboldalon való közzétételének napjával. Az Általános Szerződési Feltételek rendelkezései a hatálybalépés napjától valamennyi Megrendelőre és szolgáltatásra hatályosak. 

A Szolgáltató fenntartja a jogot jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseinek módosítására. Módosítás esetén a megrendelés elküldésének időpontjában érvényben és hatályban lévő Általános Szerződési Feltételek kerülnek alkalmazásra.

Az Általános Szerződési Feltételek a Szolgáltató által nyújtott, az alábbiakban megnevezett szolgáltatásokra terjednek ki: fényképészeti szolgáltatás. A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások igénybevételére az a személy jogosult, aki előzetesen időpontot foglalt a fotózásra, a foglalását a Szolgáltató visszaigazolta, a szolgáltatási díjat megfizette Szolgáltató részére és jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseit elfogadta.
Az Általános Szerződési Feltételek a fentiekben nevesített szolgáltatás vonatkozásában, az ezen szolgáltatás igénybevétele során a szerződő felek között keletkező jogokat és kötelezettségeket szabályozza.

7. A szerződés létrejötte:

A Megrendelő, valamint a Szolgáltató közötti jogviszony a jelen Általános Szerződési Feltételek elfogadásával jön létre, mely meghatározza mindkét fél jogait és kötelezettségeit.
A szerződés elektronikus úton jön létre, azzal, hogy a megrendelést elküldi, és azt a Szolgáltató visszaigazolja (kifejezetten elfogadja a Megrendelő ajánlatát) a Megrendelő által megadott elektronikus levelezési címre, az adatvédelmi rendelkezések betartása mellett. A Szolgáltatónak jogában áll az igazolás visszaküldését követően is a szerződéstől elállni, ha annak teljesítésére tőle el nem várható okok miatt (pl.: az adott szolgáltatást már nem nyújtja, vis maior, betegség stb.) nem kerülhet sor. Elállás esetén a Szolgáltató köteles elszámolni a Megrendelővel, amennyiben pénzmozgás történt.

A Szolgáltató a szolgáltatás részleteiről, időpontjáról, helyszínéről weboldalán és/vagy elektronikus levélben ad tájékoztatást a Megrendelő számára. Az esetleges elírásokért, téves adatokért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.

A szolgáltatás megrendelésére a Szolgáltató weboldalán küldött üzenetben, emailben vagy telefonos illetve személyes egyeztetés útján van lehetőség. 

A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások a www.kataphoto.hu weboldalon kerülnek bemutatásra. A Megrendelő elektronikus levél küldésével, vagy a weboldalon az „Ajánlatot kérek” gombra kattintva éri el a kapcsolatfelvételi űrlapot, melynek kitöltésével és elküldésével kéri a Szolgáltató ajánlatát.

Az elektronikus üzenet vagy az űrlap Szolgáltatóhoz történő beérkezését követően Szolgáltató elektronikus levélben felveszi a kapcsolatot Megrendelővel a szolgáltatás igénybevételére vonatkozó időpont és a további információk egyeztetése céljából. 

A részletek egyeztetését követően Megrendelő kitölti a Szolgáltató által küldött link segítségével elérhető megrendelő űrlapot, amelyen megadásra kerülnek adatai, majd megrendelését a „Megrendelés” gomb megnyomásával küldi el.
A megrendelés Szolgáltató részére való megküldése, valamint az Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseinek elfogadása és a megrendelés Szolgáltató részéről való visszaigazolása esetén a jelen Általános Szerződési Feltételek szerinti szerződés jön létre a Szolgáltató és a Megrendelő között.
(Ha a megrendelést visszaigazoló e-mail a Megrendelőhöz 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a Megrendelő mentesül az ajánlati kötöttség alól, nem köteles a megrendelt szolgáltatást igénybe venni.)

A Megrendelő az űrlap elküldésével kifejezetten tudomásul veszi, hogy ajánlatát megtettnek kell tekinteni, és nyilatkozata – a Szolgáltató jelen Általános Szerződési Feltételek szerinti visszaigazolása esetén – fizetési kötelezettséget von maga után.
A Megrendelő elfogadja, hogy az ily módon kötött szerződés nem minősül írásban megkötöttnek, és arra Magyarország joga irányadó. A szerződésre a jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezései vonatkoznak.
A szerződés magyar nyelven jön létre, a Szolgáltató elektronikus formában tárolja a megrendeléseket, a szerződés egyéb módon nem kerül iktatásra.

Megrendelő a megrendelés során köteles a saját, valós adatait megadni. A megrendelés során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis. Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben Megrendelő más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.
A Szolgáltatót a Megrendelő által tévesen, hiányosan vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető problémáért, semminemű felelősség nem terheli, tekintettel arra, hogy a Szolgáltató a Megrendelő számára a megrendelés során az adatok leellenőrzésére minden esetben lehetőséget biztosít.

8. Ügyfélszolgálat:

A Szolgáltató a jelen Általános Szerződési Feltételekben rögzített elérhetőségein válaszol a Megrendelők és az érdeklődők kérdéseire.

9. A Megrendelő kötelezettségei:

A Megrendelő vállalja, hogy a lefoglalt időpontban, a Szolgáltatóval előre egyeztetett helyen megjelenik és megfizeti a szolgáltatási díjat a Szolgáltató részére. Megrendelő köteles a fotózásra pontosan érkezni, amennyiben nem áll elegendő idő rendelkezésre, Szolgáltató nem garantálja a megfelelő színvonalú szolgáltatást.

Megrendelő a fotózáson való részvételt saját felelősségére vállalja, különös tekintettel a kültéri helyszínekre, terepviszonyokra, időjárásra, hidegre/melegre.

Megrendelő tudomásul veszi, hogy kültéri fotózás esetén előfordulhat, hogy az időjárás meghiúsítja a fényképezést, ez esetben Szolgáltatóval közösen ún. esőnap kerül kiválasztásra, új dátumként.

Megrendelő tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató nem utasítható előnytelen vagy kompromittáló képek készítésére. 

Megrendelő köteles a Szolgáltató részére a szolgáltatási díjat a Szolgáltató által kibocsátott előlegszámla és végszámla alapján, a jelen Általános Szerződési Feltételekben írt rendelkezéseknek megfelelően kiegyenlíteni. 

Megrendelő tudomásul veszi, hogy amennyiben a Szolgáltató által átadott árajánlatban írtakhoz képest módosítást eszközöl, az ilyen módosítások kapcsán esetlegesen felmerülő többletköltségek őt terhelik. 

Megrendelő tudomásul veszi, hogy a jelen Általános Szerződési Feltételek alapján megállapított szolgáltatási díj nem tartalmazza a fotózási helyszínek használatával, illetve használatának engedélyezésével kapcsolatban esetlegesen felmerülő díjakat, költségeket. Ezek az esetlegesen felmerülő költségek szintén Megrendelőt terhelik.

Megrendelő kötelezettséget vállal arra, hogy amennyiben a fényképezés időtartama alatt a Megrendelőnek, vagy családtagjainak, illetve egyéb a fényképezés helyszínein tartózkodó – a Megrendelőkhöz kapcsolható – személyeknek felróhatóan (különösen szándékos vagy gondatlan rongálás esetén) a jelen Általános Szerződési Feltételek teljesítéséhez szükséges, a Szolgáltató tulajdonában lévő technikai felszerelésekben, berendezésekben kár esik, a kár megtérítéséért teljeskörű felelőséggel tartozik.

Megrendelő tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató nem kötelezhető a fotózás helyszínén érvényes előírások, ill. jogszabályok megszegésére.

Megrendelő elfogadja, hogy az elkészült felvételek előválogatását Szolgáltató végzi. Ezt követően az előválogatott képek közül Megrendelő 14 napon belül kiválogatja azokat a felvételeket, melyek utómunkázásra kerülnek. Szolgáltató nyers képeket nem ad át Megrendelő részére. Az előválogatott képek 14 napig érhetők el Megrendelő számára, ez idő alatt van lehetősége további utómunkázott képek rendelésére. Ezt követően Szolgáltató kizárólag az utómunkázott felvételeket őrzi meg.

Szolgáltató felhő alapú tárhelyre tölti fel az elkészült felvételeket, amelyhez elektronikus üzenetben biztosít hozzáférést Megrendelőnek. A felhő alapú tárhelyen 30 napig elérhetőek a felvételek, ezt követően törlésre kerülnek.

Megrendelő köteles átvenni a Szolgáltató által készített fotókat. A szolgáltatási díj tartalmazza a fényképfelvételek felhasználási díját is. 

A Megrendelő kötelezettséget vállal arra, hogy nem tanúsít olyan magatartást, amely a Szolgáltató jogait vagy jogos érdekeit sértené vagy károsítaná. A Megrendelő az okozott károkért a polgári jog szabályai szerint felel.

10. A Szolgáltató kötelezettségei:

Szolgáltató a fotózás időpontjára nem vállal más olyan megbízást, amely a jelen Általános Szerződési Feltételek szerinti kötelezettsége teljesítését korlátozná, vagy kizárná. Amennyiben valamilyen oknál fogva mégsem tud személyesen részt venni a fotózáson, – a vis maior esetét kivéve – de maga helyett olyan megfelelő képességű és felszereltséggel rendelkező személyt küld a jelen Általános Szerződési Feltételekben írt feladatok elvégzésére, aki megfelelő helyettesítését el tudja látni, a jelen szerződés teljesítettnek minősül.

Szolgáltató a jelen Általános Szerződési Feltételekben rögzített feladatok elvégzése során a tőle elvárható legnagyobb gondossággal köteles eljárni. A Szolgáltató szavatolja, hogy a jelen Általános Szerződési Feltételekben meghatározott feladatokat a lehető legjobb tudása és tapasztalata alapján, az általa ismert legfejlettebb módszertant és technikát alkalmazva végzi el.

Szolgáltató nem tehető felelőssé a hibákért és a nem rögzített pillanatokért abban az esetben, ha a fotózás helyszínén tartózkodó – Megrendelőhöz tartozó – személyek akadályozzák a teljesítését. Nem terheli továbbá felelősség a Szolgáltatót a beállítások során esetlegesen a Megrendelő, vagy a helyszínen tartózkodó egyéb személyek ruházatának sérülése következtében keletkezett károkért.

Szolgáltató a fotózás időpontját követő 7 napon belül átadja az előválogatott felvételeket Megrendelőnek válogatásra. Az utómunkázott felvételeket Szolgáltató az utómunkázott képek megrendelésétől számított 7 napon belül átadja Megrendelőnek.

Szolgáltató mindent megtesz a biztonságos adattárolás érdekében, de nem felelős a szakszerűen használt professzionális technikai eszközök meghibásodásából adódó esetleges adatvesztésért.

Amennyiben Szolgáltató – valamely professzionális eszköz meghibásodása következtében – nem (vagy csak részben) tudja a jelen Általános Szerződési Feltételekben vállalt kötelezettségeit teljesíteni, úgy a teljesített résszel arányos díjazásra jogosult.

Szolgáltatót nem terheli felelősség a tárhelyszolgáltató szerver számítógépén esetlegesen előforduló műszaki hibák miatt fellépő adatvesztésekért. 

11. Szolgáltatási díj:

A szolgáltatás igénybevételéért a Megrendelő díj fizetésére köteles. A szolgáltatási díj a fotózásról szóló tájékoztatókban, a weboldalon, vagy elektronikus levélben kerül feltüntetésre. A feltüntetett díjak érvényes fogyasztói árak, melyek pénzneme magyar Forint. A szolgáltatási díj Általános Forgalmi Adót nem tartalmaz, mert Szolgáltató alanyi mentességet választó ÁFA alanyként végzi tevékenységét. 

Szolgáltató fenntartja az árváltoztatás jogát.

A Szolgáltató által küldött visszaigazolást követően a szolgáltatási díj fizetendő végösszege nem változik. Előfordulhat azonban, hogy valamilyen technikai hiba vagy elírás következtében a piaci ártól jelentősen eltérő, téves díj jelenik meg a tájékoztatóban, az ajánlatban, vagy a weboldalon. Ilyen esetben a Szolgáltató a rendelt szolgáltatás biztosítása előtt elektronikus üzenetben megkeresi a Megrendelőt egyeztetés céljából. Az ilyen megrendeléseket a Szolgáltató nem tekinti érvényesnek, és az ebből eredő károkért a Szolgáltató nem vállal felelősséget. Szolgáltató mindent megtesz annak érdekében, hogy a szolgáltatási díjakat pontosan tüntesse fel. Amennyiben minden gondossága ellenére hibás ár került feltüntetésre, a Szolgáltató nem kötelezhető arra, hogy a szolgáltatást a hibás áron biztosítsa.

12. Adatbeviteli hibák javításának lehetősége:

A szolgáltatás megrendelése során a Megrendelőnek folyamatosan lehetősége van a megadott adatok javítására, vagy törlésére.

Ha a megrendelés elküldését követően szeretné a Megrendelő módosítani a megadott adatokat, ezt a Szolgáltató jelen Általános Szerződési Feltételekben megadott elérhetőségein tudja jelezni a Szolgáltató irányába.

A Megrendelő a megrendelés véglegesítésével tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató a Megrendelő hibás adatbeviteléből, illetve a pontatlanul közölt adatokból keletkező károkért nem vonható felelősségre.

A megrendelés során pontatlanul megadott elektronikus levelezési cím, vagy a postafiók tárhelyének telítettsége a visszaigazolás hiányát okozhatja, ami megakadályozhatja a szerződés létrejöttét. Ilyen esetekben a Szolgáltató megpróbál egyéb módon kapcsolatba lépni a Megrendelővel.

13. Fizetési és lemondási feltételek:

Megrendelő köteles a fotózás napján átutalni, vagy készpénzzel megfizetni a szolgáltatási díjat. 

Banki átutalással történő fizetés: a Megrendelő a Szolgáltató bankszámlájára utalja a szolgáltatási díj teljes összegét. 

Készpénzzel történő fizetés: a Megrendelő a szolgáltatás igénybevétele során, a helyszínen fizeti meg a Szolgáltató részére a szolgáltatási díjat.

A Szolgáltató jogszabályi kötelezettségének eleget téve felhívja a Megrendelő figyelmét, hogy a szerződési nyilatkozat megtétele (a megrendelő űrlap elküldése) a Szolgáltató javára teljesítendő fizetési kötelezettséget von maga után.

Megrendelő jogosult a fotózáson való részvételét lemondani a Szolgáltatóhoz intézett egyoldalú jognyilatkozatával, indokolási kötelezettség nélkül. A fotózás lemondása elektronikus levélben, vagy telefonon történhet.

Amennyiben a Szolgáltató úgy ítéli meg, hogy a Megrendelő számára nem hasznos egy adott Megrendelőhöz tartozó személy jelenléte – annak viselkedése, megnyilvánulásai miatt – úgy lehetősége van a harmadik személyt távozásra kérni. Amennyiben a Megrendelő ragaszkodik a hozzá tartozó személy jelenlétéhez Szolgáltatónak jogában áll a fotózást befejezni és a szolgáltatást az elkészült felvételek alapján teljesíteni. Ebben az esetben a Szolgáltató nem köteles visszatéríteni a szolgáltatási díj összegét.

Ha a Megrendelő együttműködési kötelezettségét oly mértékben megsérti, hogy az a jelen Általános Szerződési Feltételekben vállalt feladatok teljesítését akadályozza, vagy ellehetetleníti, akkor Szolgáltató jogosult a szerződéstől elállni. Ebben az esetben Szolgáltató a jelen Általános Szerződési Feltételekben írt teljes szolgáltatási díjra jogosult.

Amennyiben a Megrendelő a fotózáson nem jelenik meg, az alkalom számára megtartottnak minősül, a befizetett pénzösszeg nem használható fel másra, és nem jár vissza, a szolgáltatás teljes díját köteles megfizetni Szolgáltató részére.

Ha a Szolgáltató a saját hibájából, vagy önhibáján kívül, akár a szolgáltatás egészével, akár a szolgáltatás egy részének teljesítésével késedelembe esik, az előre egyeztetett időpontban nem jelenik meg, nem áll rendelkezésre, a fotózás az ő hibájából nem kezdhető meg, elmarad, vagy azt bármely okból meg kell szakítani, akkor köteles az elmaradást pótolni és egy új időpontban teljesíteni a szolgáltatást, vagy köteles a szolgáltatási díjat visszafizetni a Megrendelő részére. Egyéb jogcímen Megrendelő nem jogosult kártérítést igényelni Szolgáltatótól és az esetlegesen felmerült egyéb költségei megtérítését sem követelheti.

Megrendelő elfogadja, hogy a szolgáltatási díj összegéről kiállított előlegszámlát és végszámlát kizárólag elektronikus úton kapja meg az általa megadott elektronikus levelezési címre. A Megrendelőnek gondoskodnia kell arról, hogy az előlegszámla és a számla elektronikus úton kézbesíthető legyen és a technikai beállítások (pl. tűzfalak) ezt ne akadályozzák. Elektronikus levelezési cím változása esetén a Megrendelő köteles a Szolgáltatót elektronikus levélben értesíteni. 

14. Teljesítési idő, a szolgáltatás igénybevétele, felelősség:

A teljesítés időpontja az utómunkázott felvételek átadásának időpontja, amely egyedileg kerül megállapításra. 

Megrendelő tudomásul veszi, hogy Szolgáltató arra vállal kötelezettséget, hogy a vállalt szolgáltatást a szakmai és etikai szabályok megtartásával, legjobb tudása és tapasztalata alapján, a Megrendelő érdekeit szem előtt tartva nyújtja. 

Megrendelő tudomásul veszi, hogy a fotózáson tilos az eseményeket hang- vagy kép rögzítésére alkalmas eszközzel – a Szolgáltató előzetes hozzájárulása nélkül – rögzíteni. A Megrendelő kizárólag a Szolgáltató és a fotózáson résztvevő harmadik személyek előzetes hozzájárulásával jogosult felvételeket készíteni a fotózás során.

Megrendelő a Szolgáltató által készített fotókat közösségi oldalakon kizárólag a Szolgáltató nevének megjelölésével jogosult közzétenni.

A felek rögzítik, hogy a jelen Általános Szerződési Feltételekben írtak teljesítése során készült fényképfelvételekre, azok nyersanyagaira a szerzői jogra, valamint az egyéb szellemi alkotásokra vonatkozó jogszabályok irányadók és az azokhoz kapcsolódó szerzői jogok Szolgáltatót illetik meg.

Szolgáltató a jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezési szerint létrejövő felvételek tekintetében időbeli korlátozás nélküli felhasználási jogot biztosít Megrendelő számára. Megrendelő az engedélyt harmadik személyre nem ruházhatja át, harmadik személynek a felvételek felhasználására további engedélyt nem adhat.
A felvételek szerzői jogai tehát a Szolgáltatót illetik meg, kereskedelmi célú felhasználásuk azonban csak a Megrendelő előzetes írásbeli hozzájárulásával lehetséges.

A felhasználási jogok csak abban az esetben illetik meg a Megrendelőt, ha minden fizetési kötelezettségének eleget tett. A felhasználási jog nem vonatkozik a nyersanyagokra, mint pl. nyers képek, nem választott képek.

A jelen pontban írt kötelezettségek megsértése miatt a Megrendelő teljes körű felelősséggel tartozik. Amennyiben a Szolgáltató tudomására jut a Megrendelő által elkövetett jogsértés, jogosult 1.000.000- Ft, azaz egymillió forint összegű kötbérről számlát kiállítani a Megrendelő részére. Megrendelő köteles a számla összegét 8 napos fizetési határidő figyelembevételével kiegyenlíteni.

A Szolgáltató nem köt szerződést kiskorúakkal. Megrendelő a jelen Általános Szerződési Feltételek elfogadásával nyilatkozik arról, hogy a szerződés megkötésekor 18. életévét betöltötte.

15. Adatkezelési Tájékoztatás:

A Szolgáltató kizárólag a hatályos jogszabályok rendelkezéseivel összhangban, az adatkezelési és adatvédelmi rendelkezések előírásait szigorúan betartva végzi a személyes adatok kezelését, figyelembe véve a jogszerűség, tisztességes eljárás és átláthatóság, a célhoz kötöttség, adattakarékosság, pontosság, korlátozott tárolhatóság alapelveit.
A Szolgáltató megtesz minden olyan technikai és szervezési intézkedést, hogy a Megrendelők személyes adatait biztonságos, az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679. rendelete által előírt módon kezelje.
A személyes adatok kezelésével kapcsolatos Adatkezelési Tájékoztató szintén a Szolgáltató weboldalán és székhelyén érhető el.

A fényképezőgép által rögzített felvételek, amennyiben azokon bárki által azonosítható személyek ismerhetők fel, személyes adatnak minősülnek, mivel azok az érintettel kapcsolatba hozhatók és következtetés vonható le rá nézve. Említettek alapján az érintettek arcképmása és magatartása, mint az érintettre vonatkozó következtetés a személyes adatok fogalmi körébe tartozik.

Jelen Általános Szerződési Feltételek alkalmazásában a képmással, mint személyes adattal kapcsolatos adatkezelés az érintett hozzájárulásán alapul.

Szolgáltató kötelezettséget vállal arra, hogy a Megrendelőre és a fotózáson résztvevő egyéb személyekre vonatkozó személyes adatokat csak feladatai teljesítése érdekében használja fel, azokat illetéktelen személyek, szervezetek számára nem teszi hozzáférhetővé, harmadik személyek részére nem szolgáltatja ki (kivéve a jelen Általános Szerződési Feltételekben vállalt kötelezettségek teljesítése érdekében), és azokkal semmilyen más módon nem él vissza.

A jelen Általános Szerződési Feltételekben írt feladatok ellátása során Szolgáltató tudomására jutott személyes adatok kezelését a mindenkor hatályos jogszabályoknak megfelelően végzi, így különösen figyelemmel az Európai Parlament és Tanács (EU) 2016/679. számú, a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról szóló rendeletére (Általános Adatvédelmi Rendelet – GDPR).

Szolgáltató mindent megtesz – az adatkezelés megkezdése előtt – annak érdekében, hogy a tájékoztatáshoz való jogot biztosítsa valamennyi érintettnek, annak céljából, hogy egyértelmű és részletes információval rendelkezzenek a személyes adataik kezelésével vagy azzal kapcsolatos minden, az adatkezeléssel együtt járó, őket megillető jogaikról és az igénybe vehető jogorvoslati lehetőségeikről.

Az adatkezelés és adatfeldolgozás során Szolgáltató a személyes adatok kiemelt védelmére törekszik, biztosítva az érintettek információs önrendelkezési jogát. Megfelelő védelemben részesíti az összegyűjtött személyes adatokat. A személyes adatok védelme magában foglalja a fizikai adatvédelmet is.

A Szolgáltató valamennyi tevékenysége során csak olyan partnereket vesz igénybe, akik megfelelnek a mindenkor hatályos adatvédelmi jogszabályi rendelkezések által elvárt, illetve támasztott követelményeknek.

Megrendelő kifejezett hozzájárulását adja ahhoz, hogy Szolgáltató személyes adatait felhő alapú alkalmazások segítségével tárolja, ilyen célból a felhőszolgáltató részére továbbítsa.

16. Elállási jog:

Az üzlethelyiségen kívül kötött és a távollévők között kötött szerződés esetén a Megrendelőt a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától számított tizennégy napon belül indokolás nélküli elállási jog (felmondási jog) illeti meg.

A Megrendelő ezen jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat megtétele, vagy a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet 2. számú mellékletében (és az alábbiakban) található elállási/felmondási nyilatkozatminta útján gyakorolhatja:

Nyilatkozat-minta elálláshoz/felmondáshoz

Címzett: Czinkota-Szűcs Katalin egyéni vállalkozó
Cím: 2133 Sződliget, Szent István utca 47.

Alulírott/ak …………………………. kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:

A fogyasztó(k) neve:

A fogyasztó(k) címe:

A vételárat az alábbi bankszámlaszámra kérem visszautalni (abban az esetben töltse ki, ha szeretné, hogy a vételárat banki átutalással fizessük vissza):

A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

Kelt

A nyilatkozatot a Megrendelő elküldheti a Szolgáltatónak e-mailen (szkatee@gmail.com), vagy székhelyére címzett postai levél (Czinkota-Szűcs Katalin egyéni vállalkozó 2133 Sződliget, Szent István utca 47.) formájában. A fent írt határidő teljesítettnek minősül, ha a Megrendelő elállási szándékát legkésőbb a szolgáltatásra vonatkozó szerződés megkötésétől számított 14. napon közli. Az ezzel kapcsolatos bizonyítási teher a Megrendelőt terheli. Amennyiben a Megrendelő ilyen módon eláll a szerződéstől, a Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzéstől számított 14 naptári napon belül visszatéríti a Megrendelő által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is. A Szolgáltató a Megrendelőnek visszajáró összeget a Megrendelő által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A Megrendelő kifejezett beleegyezése alapján a Szolgáltató a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a Megrendelőt ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terheli.

Elállási jog nem illeti meg a Megrendelőt a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés (a szolgáltatás egészének teljesítését követően) tekintetében, ha a Szolgáltató a Megrendelő kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a Megrendelő e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az itt írt elállási jogot.
Megrendelő tudomással bír arról, hogy jelen Általános Szerződési Feltételek elfogadásával kifejezetten beleegyezik abba, hogy a Szolgáltató az általa nyújtott szolgáltatások díjának megfizetését követően megkezdje a szolgáltatás nyújtását. Ezzel a Megrendelő elveszíti a jelen pontban részletezett elállási jogát, melyet Megrendelő jelen Általános Szerződési Feltételek elfogadásával tudomásul vesz.

17. A Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos panaszkezelés:

Amennyiben a Megrendelő a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatással kapcsolatban nem elégedett, és panasszal szeretne élni a Szolgáltató felé, azt szóban és írásban: postai úton (Czinkota-Szűcs Katalin, 2133 Sződliget, Szent István utca 47.), vagy elektronikus levélben (szkatee@gmail.com) teheti meg. 

A Szolgáltató minden panaszt kivizsgál. A szóbeli panaszt a Szolgáltató köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a Megrendelő a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a Megrendelőnek átadni. 

Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Megrendelőnek legkésőbb 30 napon belül – az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően – az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni. 

Az írásbeli panaszt a Szolgáltató – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban, érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a Szolgáltató indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a Szolgáltató köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.

A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:

– a Megrendelő neve, lakcíme,
– a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
– a Megrendelő panaszának részletes leírása, a Megrendelő által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
– a Szolgáltató nyilatkozata a Megrendelő panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
– a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a Megrendelő aláírása,
– a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
– telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

A Szolgáltató a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató köteles a Megrendelő írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely Hatóság vagy Békéltető Testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes Hatóság, illetve a Megrendelő lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti Békéltető Testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a Szolgáltató a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a Békéltető Testületi eljárást.

18. Békéltető Testület, Fogyasztóvédelem, bíróság előtti jogérvényesítés:

A Szolgáltató ezúton tájékoztatja a Megrendelőket, hogy amennyiben a Megrendelő nem ért egyet a Szolgáltató válaszával, melyet panaszára adott, az alábbi hatóságokhoz fordulhat:

Békéltető Testületi eljárás kezdeményezéséhez a Megrendelő lakóhelye szerinti illetőségű Békéltető Testülethez vagy a Szolgáltató székhelye szerinti Békéltető Testülethez fordulhat a Megrendelő.

A Szolgáltató székhelye szerinti Békéltető Testület:

Pest Vármegyei Békéltető Testület
Cím és levelezési cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV/2.
Telefon: 06-1-792-7881
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap: www.pestmegyeibekelteto.hu 

Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:

Baranya Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefonszám: +36-72/507-154
Mobil: +36-20/283-3422
E-mail: info@baranyabekeltetes.hu
Honlap: www.baranyabekeltetes.hu 

Bács-Kiskun Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Levelezési cím: 6001 Kecskemét Pf. 228.
Telefonszám: (+36) 76 501 525; (+36) 76 501 532
Mobil: (+36) 70 938 4765
Fax: (+36) 76 501 538
E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu
Honlap: www.bacsbekeltetes.hu 

Békés Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefon: 06-66-324-976
Fax: 06-66-324-976
E-mail: bekeltetes@bmkik.hu
Honlap: www.bmkik.hu/index.php?id=1317 

Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Levelezési cím: 3501 Miskolc, Pf. 376.
Telefonszám:06-46-501-090
E-mail: bekeltetes@bokik.hu
Honlap: www.bekeltetes.borsodmegye.hu 

Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
Telefonszám: +36 (1) 488 21 31
Fax: 06-1-488-2186
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Honlap: www.bekeltet.bkik.hu 

Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: 06-62-554-250/118
E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu
Honlap: www.bekeltetes-csongrad.hu 

Fejér Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám: 06-22-510-310
E-mail: bekeltetes@fmkik.hu
Honlap: www.bekeltetesfejer.hu 

Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszám: 06-96-520-217
E-mail: bekelteto.testulet@gymsmkik.hu
Honlap: www.bekeltetesgyor.hu 

Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: 06-52-500-710; 06-52-500-745
Fax: 06-52-500-720
E-mail: bekelteto@hbkik.hu
Honlap: www.hbmbekeltetes.hu 

Heves Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 3300 Eger, Hadnagy utca 6. földszint 1. kapucsengő: 6
Levelezési cím: 3300 Eger, Postafiók 440.
Telefonszám: +36 36 416-660/105 mellék
E-mail: bekeltetes@hkik.hu
Honlap: www.hkik.hu/rolunk/kamarai-feladatok/bekelteto-testulet/ 

Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.
Telefonszám: 06-20-373-2570
E-mail: bekeltetotestulet@iparkamaraszolnok.hu
Honlap: www.jaszbekeltetes.hu 

Komárom-Esztergom Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszám: 06-34-513-010
Fax: 06-34-316-259
Email: bekeltetes@kemkik.hu
Honlap: www.kem-bekeltetes.hu 

Nógrád Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 3100 Salgótarján, Mártírok útja 4. fsz. 14.
Telefonszám: 06-32-520-860
E-mail: nkik@nkik.hu
Honlap: www.bekeltetes-nograd.hu 

Pest Vármegyei Békéltető Testület
Cím és levelezési cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV/2.
Telefon: 06-1-792-7881
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap: www.pestmegyeibekelteto.hu 

Somogy Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 7400 Kaposvár, Anna u. 6.
Telefonszám: 06-82-501-026; 06-82-501-000
E-mail: skik@skik.hu
Honlap: www.skik.hu/bekelteto-testulet-159 

Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefon: 06-42-420-180
Fax: 06-42-420-180
E-mail: bekelteto@szabkam.hu
Honlap: www.bekeltetes-szabolcs.hu 

Tolna Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 7100 Szekszárd, Arany János u. 23-25.
Telefon: 06-74-529-252; 06-30-664-2130
Fax: 06-74-411-456
E-mail: bekelteto@tmkik.hu
Honlap: www.tolnabekeltetes.hu 

Vas Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Ügyfélfogadás címe: 9700 Szombathely, Rákóczi Ferenc u. 23.
Telefonszám: 06-94-312-356; 06-94-506-645
Fax: 06 94 316-936
E-mail: bea@vmkik.hu
Honlap: www.vasibekelteto.hu 

Veszprém Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. fsz. 115-116.
Levelezési cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. Pf.: 220
Telefonszám: 06-88-814-121; 06-88-814-111
E-mail: info@bekeltetesveszprem.hu
Honlap: www.bekeltetesveszprem.hu 

Zala Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi út 24.
Telefonszám: 06-92-550-513
Fax: 06-92-550-525
E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu
Honlap: www.bekelteteszala.hu 

A Békéltető Testület olyan független testület, mely a megyei kereskedelmi és iparkamarák, illetve a Fővárosi Kereskedelmi és Iparkamara mellett működik. Létrehozásuk célja az volt, hogy megkíséreljék a Megrendelő és a Szolgáltató között fennálló vitás kérdéseket bíróságon kívül megoldani, elsősorban egyezséget létrehozni a két fél között és ezzel egyszerűen, gyorsan és hatékonyan segíteni a fogyasztói jogok érvényesülését.

A Békéltető Testülethez fordulás feltétele, hogy a Megrendelő megkísérelje a vitát közvetlenül a Szolgáltatóval rendezni. A Békéltető Testület eljárása ingyenes, a Megrendelőnek csak akkor merülhet fel fizetési kötelezettsége, amennyiben a Testület a Megrendelő hátrányára dönt.

A Békéltető Testület eljárása a Megrendelő kérelmére indul. A kérelmet a Békéltető Testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.

A kérelemnek tartalmaznia kell:

– a Megrendelő nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
– a Szolgáltató nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
– az illetékes Békéltető Testület helyett kérelmezett Testület megjelölését,
– a Megrendelő álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
– a Megrendelő nyilatkozatát arról, hogy a Megrendelő a Szolgáltatóval közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését,
– a Megrendelő nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más Békéltető Testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelemelőterjesztésére nem került sor,
– a Testület döntésére irányuló indítványt,
– a Megrendelő aláírását.

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a Megrendelő bizonyítékként hivatkozik, így különösen a Szolgáltató írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a Megrendelő rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.
Ha a Megrendelő meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.

Amennyiben a Megrendelő fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a Hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelemről szóló törvény 45/A. § (1)-(3) bekezdéseiben, valamint a fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet alapján általános fogyasztóvédelmi hatóságként a kormányhivatal jár el: https://www.kormanyhivatal.hu/hu/elerhetosegek

A Megrendelő jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

19. Online vitarendezés:

Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, ahol a Megrendelők (amennyiben Fogyasztóként járnak el) regisztrálhatnak és lehetőségük nyílik arra, hogy az igénybe vett szolgáltatáshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék, egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Ha az Ügyfél panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét. A portálon lehetőség van kiválasztani a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet. 

Az online vitarendezési platform elérhetősége:
ODR link: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU 

20. Vegyes és záró rendelkezések:

A Megrendelő elektronikus úton való megrendelése feltételezi, hogy a Megrendelő az elektronikus szolgáltatásokra vonatkozó technikai, valamint jogszabályi ismeretekkel rendelkezik. Ezen ismeretek hiányából, valamint az elektronikus termékek hibájából, az informatikai, távközlési szolgáltatóknak (például az internetszolgáltató) felróható hibákért a Szolgáltató felelősséget nem vállal. 

A Megrendelőt terheli a számítógépe, illetve az azon található adatok védelmének kötelezettsége. 

Amennyiben kötelező erejű jogszabályi rendelkezés, vagy bírósági döntés jelen Általános Szerződési Feltételek bármely rendelkezését korlátozza vagy érvényteleníti, az nem érinti az Általános Szerződési Feltételek többi rendelkezésének érvényességét. 

Jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdések tekintetében a Magyar Polgári Törvénykönyv (2013. évi V. tv.) és az egyéb vonatkozó jogszabályi rendelkezések irányadók.

21. Vonatkozó jogszabályok:

A felek között létrejött szerződésre különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak:

– 1997. évi CLV. törvény – a fogyasztóvédelemről;
– 2013. évi V. törvény – a Polgári Törvénykönyvről;
– 45/2014 (II.26) kormányrendelet – a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól.

Jelen Általános Szerződési Feltételek 2023.10.30.-án lépnek hatályba, az ezt követően létrejött szerződések tekintetében alkalmazandók.